Wednesday, December 3, 2008

.:diriku.ingin.berubah:.


Ya Allah, Aku Mahu Berubah

www.iLuvislam.com
oleh: nur khadijah


Ya ALLAH..
Syukur Di Atas Nikmat Pancaindera-mu...
Dengan Penglihatan...
Aku Dapat Melihat Segala Kekuasaanmu...
Mengangumi Segala Kebesaranmu...

Namun..
Dengannya Jualah...
Aku Melakukan Kemungkaran Padamu..
Menjerumuskan Diriku Ke Lembah Dosa..
Melihat Pda Yg Tak Sepatutnya...
Membuatkan Diri Ini Alpa Saat Hidayahmu Tiba..

Seketika Ku Tersedar...
Mungkin Belum Terlambat...
Untukku Pahatkan Dalam Diri...
Bahawa...AKU MAHU BERUBAH...!!!


YA ALLAH…
Jika Dulu Aku Angkuh Di Bumimu...
Alhamdulillah
Hidayahmu Mematahkan Keangkuhanku..
Membangunkan Sifat Malu...
Yang Selama Ini Tersorok Dalam Diri..

Ku Tundukkan Pandanganku...
Yang Selama Ini Meliar...
Ku timbulkan Kekeliruan..
Pada Teman-Teman..
Ku Tempis Segala Teguran Sinis
Ku Tekadkan Dalam Kalbuku...
Bahawa… AKU MAHU BERUBAH…!!!

YA ALLAH…
Jika Dulu Aku Lalai Dalam
Menunaikan Hakmu...
Terleka Dengan Duniawi...
Terkadang Ku Abaikan Ukhrawi...


SUBHANALLAH…
Sesungguhnya KekuasaanMU Yang Paling Agung...
Kau Sedarkanku Di Saat Aku Hanyut...
Masih Tak Terlambat...
Untuk Suatu Perubahan...

Ku Akur Pada KekuasaanMU...
Lantas...
Ku Laungkan Dalam Hatiku...
AKU MAHU BERUBAH…!!!

YA ALLAH…
Ku Pohon Hidayahmu...
Duhai Ayahanda & Bonda ,Sahabat-Sahabat Serta Teman Teman...
Bantulah Daku...
Bimbinglah Daku...
Dalam Mencari...
Cinta Yang Paling Agung...
Cinta Yang Esa..
Sesungguhnya...
AKU MAHU BERUBAH…!!!




No comments: