Monday, August 31, 2009

ltrialspml
doakankamiberjaya.

Sunday, August 30, 2009

[mlm badar]
|5 september 2009.(sabtu.)||sek.islam.hidayah|
memperingati Perang Badar yang suatu ketika dalam sejarah Islam merupakan nokhtah di mana KEBENARAN AQIDAH dijunjung, dipertahan dan diperjuangkan dalam bentuk pengorbanan jiwa dan raga para Ansar & Muhajirin di bawah pimpinan Rasullullah SAW

[.tag.]

tag from abbas
1) Bekas kekasih saya adalah :
mungkin juga kamu.atau awak.ntah2 de kot

2) Saya sedang mendengar :
nk tau gak ke.mls nk ltk.byk sgt.plg terbaru dgr bunyi kipas.bes.

3) Mungkin saya patut:
stadi skunk nih...trial lusa.jgn bkk komp la.aduh

4) Saya cinta:
Tuhan yg maha satu

5) Sahabat-sahabat baik saya ialah:
seorang yg baik.baik ape.haaa.itu yg kte x tau tu yer.

6) Saya Tak Faham:
kimia@mungkin juga fizik tp yg plg x pham npe arsenal kalah ngan manU...haha

7) Saya kehilangan:
duit sepluh sen.dua pluh sen.tiga pluh sen.empat pluh sen.lima pluh sen.(tlg crkn eh)

8) Ramai yg kata:
man U itu kuat.arsenal itu agak lemah.chelsea plg lemah kut.mcm x percaya.ngaaa

9) Makna nama saya:
erkk..yangmemakmurkan kut.

10) Cinta itu adalah:
cinta itu love dan love itu cinta.faham???

11) Di suatu tempat seseorang sedang:
tdo...de tuh mmg ske tdo

12) Saya akan cuba:
melompat dgn lbih tinggi.lbih jauh.dan kalahkn azzam.haha.(swimming jum)

13) Ayat "Selamanya" membawa maksud:
ntah..nk tau lbih lanjut sila dail menteri d jabatan pelajaran

14) Telefon bimbit saya:
bleh mesej.cam x pecaye.

15) Bila saya terjaga dari tidur:
saya tdo lagi.

16) Saya meluat bila melihat:
org yg meluat ngk saya.

17) Pesta/Parti adalah:
parti???no x1000.byk maksiat.

18) Haiwan yang paling comel yg saya pernah temui:
domo itu haiwan ke.??

19) Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya:
satu taun kut.nanes jer(haha)

20) Hari ini :
hari nih lbih baik dr smalam.kelmarin lbih truk dr hari ni.lusa lbih baik kut.

21) Malam ni saya akan:
terawih.jum dtg surau ridzuan.taman dawani.

22) Esok saya akan:
pose+stadi+tdo+bkk pose+ngk movi+bace quran+teraweh+dll

23) Saya betul2 inginkan:
kerajaan islam kembali ditegakkan.undg2 islam kembali menyinar.islam is the way of life

24) Ketika saya lihat wajah saya di cermin pagi nie:
mcm edison chen.x pn robert pattinson.ade iras2 kaka gak

25) Pusat membeli belah / arked permainan :
duh.x kn itu pn nk tanye gak.katakan tidak kpd pembaziran.haha

26) Makanan barat atau jepun:
indon bleh x..??

27) Bilik yg terang atau gelap:
kalo tgh2 nk ckp ape huh.terang sgt x bes.gelap sgt pn x bes.

28) Makanan segera adalah:
makanan segera@makan segera..duh..tgh lapo nih.

29) Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang:
hai.or maybe assalamualaikum.waalaikumusslam kut

30) Siapa yang anda mahu tag?
azam
alak
icap
abas
sume batch11
rekan2ku
sume yg terlihat bende nih!!!

Friday, August 28, 2009

Tuesday, August 25, 2009

[esok ade test add math.]
training sblom pekse bebetol.haha

Monday, August 24, 2009


Ketahuilah ~ Wahai saudaraku yg sgt berminat dan mempunyai perhatian dlm mencari ilmu, yg telah menunjukkan cita-cita yg tinggi dan rasa yg sgt dahaga terhadap ilmu pengetahuan ~ seandainya engkau berniat dgn mencari ilmu ini utk berlumba-lumba dan mendapatkan kemegahan dan terkemuka di kalangan kawan2 dan utk menarik perhatian org ramai terhadap dirimu dan menghimpunkan akan kekayaan dunia, maka sebenarnya engkau telah berusaha menghancurkan agamamu dan membinasakan dirimu sendiri dan menjual akhiratmu utk mendapatkan harta dunia, maka penjualanmu adalah rugi dan perniagaanmu porak peranda dan guru yg mengajarmu adalah dikira menolongmu dlm membuat maksiat dan dia juga akan merasakan kerugian. Ketika ini guru yg mengajarmu itu laksana seorang yg menjual pedang kepada perompak.

Dan jikalau niatmu dlm mencari ilmu itu utk mencari keredhaan Allah dan mencari hidayah, bukan semata-mata utk pandai bercakap maka hendaklah engkau bergembira kerana para malaikat sedang mendoakan utkmu. Tetapi sebelum itu hendaklah engkau ketahui bahawa hidayah itu adalah buah daripada ilmu dan bagi hidayah itu ada bidayah(permulaan) dan ada pula nidayah(kesudahan). Semulia-mulia pengakhiran adalah husnul khatimah.

Friday, August 21, 2009

[mayyouhaveablessedramadhan]



teruskan usahausaha boikot kalian.tetapkan doadoa kalian untuk mereka.
semoga kemenangan bersama palestin.

21 ogos.
rememberance of al-quds.
ROQ.
Pada 21 Ogos 1969, seorang lelaki berbangsa Australia bernama Dennis Michael telah membakar Masjid Al-Aqsa. Api menyala besar dan membakar tembok dan mimbarnya yang besar (mimbar Solahuddin). Api marak dengan dasyat sekali seolah-olah seluruh Masjidil Aqsa akan musnah ketika itu. Malah, pihak bomba juga tidak hadir menghulur bantuan. Tetapi Allah telah menyelamatkan Masjid Al-Aqsa dan melindunginya. Akhirnya api dapat dipadamkan.

Setelah itu orang-orang Yahudi membuat pengadilan pura-pura terhadap Dennis Michael. Michael mendakwa bahawa dia diutus Allah untuk melakukan pembakaran itu sesuai dengan berita dari Kitab Zakaria. Kemudian, Yahudi membebaskannya dengan mengatakan Michael ‘gila’. Maka, atas sebab itu, Michael tidak dapat dipertanggungjawabkan atas kejadian tersebut. Negeri-negeri Muslim seluruh dunia bangkit mempertahankan tempat suci mereka dan mengecam perbuatan keji terhadap Al-Aqsa.
Maka sejak itu 21 Ogos setiap tahun menjadi Hari Al-Quds sedunia.

Episod duka Palestin ini, ditambah dengan penindasan dan kezaliman yang tidak henti hingga ke saat ini hakikatnya menuntut sokongan dan bantuan kita, seluruh lapisan Ummah—pemilik tanah Palestin yang sah. Malah, 21 Ogos hadir setiap tahun mengingatkan kita bahawa sekiranya kita tidak mempertahankan tanah suci Palestin dan Masjidil Aqsa, kelak, kita bukan sahaja tidak dapat mempertahankannya daripada sekadar dibakar, malah dirampas terus keseluruhannya secara haram oleh Zionis Yahudi.

Justeru, bersempena Sambutan Memperingati Hari Al-Quds Sedunia tahun ini, adalah amat wajar untuk kita sama-sama mengajak masyarakat sekeliling memperingatinya, apatah lagi merencana langkah strategik, efektif dan praktikal yang boleh dilakukan dengan mengoptimakan kemahiran dan sumber yang ada demi menyumbang ke arah pembebasan Palestin. Semoga usaha kerdil kita demi mewujudkan keadilan dan keamanan di bumi Palestin diberkatiNya. Islami Ya Quds!

Sunday, August 16, 2009

album terbaru.@bru tahu.
[Inteam.]
allahu rabbi
kalo nk dgr salah satu lagu de,tkn huruf [P]kat atas tuh
[redha-inteam.]
selamat mencuba


p/s:dah ader sume lagu inteam.sume nye sdap2 blake.

Saturday, August 15, 2009

[majlis konvo utm.]
jum ke pesta konvo
yosh!!!
[epl da stat.]
[all.dabesh.manU]

Thursday, August 13, 2009

gud luck 2 you
doakn kejayaanya
d putrajaya nnti.
sob2.x leh g support de kat sne
semoga berjaya

[13.8.2009]

Innalillahi wa innailaihirajiuun..

Al-Fatihah kepada beliau.

Semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah jua.

Jasamu dikenang selalu.


Sunday, August 9, 2009


[time2flyback2school.]

Saturday, August 8, 2009

akhi zayd umair.
*sori coz x dpt dtg memakan kat umah*
akhi zaid umair akan bertolak ke US menerusi lapangan terbang KLIA
[Rabu][12 /8/09]
check in : 6.40 a.m.
berlepas : 9.00 a.m.
Moga ikatan yang terjalin selama ini akan terus mekar hingga keakhirnya dan diberkati segala usaha yang telah dilakukan selama ini.Bittaufiq wannajah wa uhibbukum fillah abada..
karnivaleksplorasiminda.
|9 ogos 2009.(ahad.)|
|9.00 pagi-4.00 petang.||TJ mart,saleng.|
jum reramai hadir.

Tuesday, August 4, 2009

.4 Ogos 2009.
[selamat hari lahir.]
kami sayang aqilah.

Monday, August 3, 2009

sekolah?
parent suruh pergi sekolah.
study.
sekolah suruh balik rumah.
rehat.
ramai pula yang sakitsakit.
kerana dia.
H1N1?
semoga DIA lindungi kalian.
semoga kalian cepat sembuh.

jangan salahkan mereka jika mereka punca.kerana DIA lebih mengetahui kenapa sakit itu mendekati kita.

Sunday, August 2, 2009

[mansuhkanISA]
[Perhimpunan mansuhkan ISA kat KL]
1 Ogos 2009
di sini ade video dmana abg bai kene tgkp
bersama2 isteri die, adek2 ipar die n
mak mertua
mari kite same2 mendoakan semoga dipermudahkan segala urusan mereka
.insyALLAH.


[jamuanusrahlame]
naqib lame kami(akh zayd.umayr.zakaria)
maybe nih last perjumpaan sblom de berangkat ke USA
.best.
mkn2 d.sweetseventeen.kt BBU
men futsal bersama

Jutaan terima kasih juga kepada naqib kami kerana telah banyak membimbing kami sehingga kami mengenal apa itu tarbiah dan apa yang menarik dalam usrah itu serta belanja kami makan...Kami tidak akan dapat lupakan kenangan manis usrah ini yang telah diikat kukuh atas mahabbah dan kasih-sayang yang bertunjangkan aqidah Islam

Sesungguhnya segala jasamu tidak dapat dikira..May Allah bless you my brother.